viernes, 30 de enero de 2015

Vols ser voluntari?

Hey!

Si estàs llegint això vol dir que estàs interessat en fer un voluntariat a l'Índia, m'equivoco?
Doncs bé, per a que tinguis una idea prèvia del que veuràs allà et faré cinc cèntims de la meva experiència durant l'estiu 2014


















Em dic Claudia, tinc 20 anys i sóc estudiant de Dret (UPF) i d'Educació Social (UOC). Vaig conèixer Amics de Mumbai gràcies a la Fira Solidària a la UPF, on em van informar de què feien i em van demanar el contacte. Després d'enviar el meu CV i passar una entrevista amb els antics voluntaris. Un bon dia em van trucar (just estava d'exàmens, imagineu-vols l'alegria) i em van dir que havia estat seleccionada per anar aquest estiu a Índia, i aquí és on comença la història de debò.

Després de ser seleccionat, es fan unes formacions abans de marxar cap allà, els antics voluntaris t'ensenyen tot el que has de saber però, òbviament, no te'n fas a la idea fins que no aterres a Mumbai i t'envolta la calor, la humitat i les mirades encuriosides degut al teu color de pell, i que a més en el nostre cas érem 3 noies.

L'estada allà és increïblement apassionant, el dia a dia amb els petits, les hores compartides amb ells, totes les activitats, les abraçades, les converses, despertar, menjar, passar tot el temps amb ells és realment de les millors coses que he viscut fins ara. I és veritat, que dins d'aquest somni, també toca treballar, toca treballar i molt. Pensa que estaràs treballant 24h al dia, és com quan vas de monitor a unes colònies, si algun petit es desperta a mitja nit i ve a despertar-te, has d'estar allà per a ells, perquè per això vas fins allà, per ajudar i col·laborar en tot el que puguis i més. Es sorprendries com un cop allà, superes tots els límits que pensaves tenir, però que tu et crees, i per tant tu també tens la força necessària per superar-los.

El shock cultural és fort, però suposo que això ja ho imaginaves, els petits t'interrogaran fins a saber quin peus calces, però t'agradarà, tots els moments compartits són increïbles amb ells, et donen molt amor i acabes compartint moltíssimes coses.

T'adaptaràs fàcilment, per això no pateixis, no puc dir que aquests tres mesos que passaràs allà no tinguis mals moments, perquè els tindràs, a cas no els tindries estant a casa teva durant l'estiu? La sort que tens allà és que tens un grup de voluntaris que està amb tu, amb qui faràs una pinya increïble tot i que sigueu molts cops oposats.

En resum, és una experiència apassionant i convido a tothom a fer-la, però abans crec que s'ha de fer una reflexió personal de si tu com a persona seràs capaç de viure-la, el primer convençut en anar-hi has de ser tu!


Així que si t’engresques ja saps, t’esperem amb moltes ganes a Amics de Mumbai!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Moltes gràcies pel teu comentari. Aviat serà aprovat